Passages
Lisl Ponger creates an imaginary map of the twentieth century on which the stories of emigration are engraved like well-worn tracks of occidental memory.
Lisl Ponger’s found footage short plays like a nostalgic dream, stitching together amateur yet evocative Super-8 travelogues. The otherworldliness of the images is thoughtfully nuanced by the emigration stories recounted in the voiceover, which ruminates on the complicated hierarchies of mobility.