Peeping Tom
Mark is a shy cameraman, but by night, he is a sadistic killer, stalking his victims with his camera to capture genuine, unadulterated fear. Mark becomes enamoured with Helen, who lives below him with her blind mother. But how long before he turns the deadly gaze of his camera towards her?
The film that almost ended Michael Powell’s career, this controversial classic was described by Martin Scorsese as “one of the great films about cinema.” A seedy tale of voyeurism and trauma that trades in the audience’s complicity with the killer, Peeping Tom has lost none of its chilling power.