Pendular
A couple composed of a male sculptor and a female dancer split their empty loft with a strip of orange tape to mark their respective working space, a divide which changes the nature of their relationship. Gradually the young artists’ works bleed together and inspire one another.
The Berlin award-winning Pendular is a striking portrait of a complex relationship that ripples with under-the-surface tension. An artist’s studio becomes a space of collisions, in which a fine line separates the boundaries between creativity and intimacy, love and rivalry, and art and work.