Perdida
This film traces the unbelievable true story of the Calderón family, who built grand movie palaces in Mexico and the U.S., employing thousands to produce incomparable, hugely successful, and often reprehensible populist-genre films that were utterly and uniquely Mexican.
Perdida charts the incredible history of a family who revolutionized Mexico’s film industry, from production of sexploitation films to the building of gigantic cinemas. This epic journey into early cinema is a never ending series of discoveries, every single one as surprising as the next.