Personal Shopper
Maureen, mid-20s, is a personal shopper for a media celebrity. The job pays for her stay in Paris, a city she refuses to leave until she makes contact with her twin brother who previously died there. Her life becomes more complicated when a mysterious person contacts her via text message.
Criss-crossing between London and Paris, this haunting character study doubles as a ghost story that straddles the real and the supernatural. Boasting a soul-bearing performance from Kristen Stewart where grief is made bodily concrete, the film saw Assayas share the Best Director Award at Cannes.