Talia is 13. She gets into a fight with her stepfather and runs away, taking her dog Kim with her. She heads for the projects in Pantin, near Paris, to hook up with a friend. But he has moved to a foster home. Eventually, Talia meets four funny, smart kids her age, who seem to like her.
Filmed through a documentary approach and with nonprofessional actors, Jacques Doillon worked with teens from the impoverished suburbs of Paris to tell the story of a challenging childhood. A fiction ingrained in the real lives of its actors, Little Fellas resonates through its raw truthfulness.