Phases of Matter
Deniz Tortum’s acclaimed experimental feature is an uncanny record of a hospital’s daily life, with unmatched insight into the workings of the healthcare system. This evocative documentary is reminiscent of both the essayistic style of Frederick Wiseman and the morbid universe of Lars von Trier.