Pi
A paranoid mathematician searches for the numbers that will unlock the great pattern of the universe—and is pursued by both a Hasidic cult and a Wall Street firm who want the secret.
All these years later you can still feel the electricity. Darren Aronofsky’s breathtaking debut immediately immerses you in the manic energy of a mind (and person) obsessed. Shot on the streets of pre-Disneyfication New York on harsh 16mm, it was a calling card for the director’s relentless vision.