Jean Painlevé sits with children in a Parisian park talking about pigeons. First their physical appearance (eye, wings and tail, and color) and their varieties.
This early 80s short from Painlevé’s late period is both a charming family portrait and a quirky, informative educational film about the humble pigeon. The biologist-auteur perfectly distills that magical feeling of wonderment at the natural world, along with the lazy rhythms of the park.