Pity
With its fixed-position camerawork, peculiar line delivery, and lashings of gallows humor, Babis Makridis’s sophomore feature is unmistakably the progeny of the Greek Weird Wave. Co-written by Efthymis Filippou (Dogtooth), Pity is a compelling dark comedy played with a perversely straight face.