Planet Terror
Two doctors find their graveyard shift inundated with townspeople ravaged by sores. As the invalids quickly mutate into flesh-eating zombies, a one-legged dancer and her ex-boyfriend lead a team of accidental warriors into the night.
While Tarantino went lean and mean with his half of the “Grindhouse” double bill, Robert Rodriguez opts for hell-for-leather genre maximalism. Rose McGowan and Bruce Willis lead the parade of mutants, zombies, and one-legged go-go dancers in Planet Terror’s saturnalia of nostalgic exploitation.