Plastic Semiotic
The average life of human beings—from birth to old age—is represented by children’s toys. Barbie dolls, plastic dinosaurs, and model cars are assembled to recreate life’s inevitabilities, including holidays, traffic jams, and death.
If you ever wondered what a Radu Jude-directed Barbie would look like, here’s a taste. Staging colorful toys in comic and grotesque positions, this stop-motion short lampoons the sad cycle of human life, filled with sex, consumerism, and war. In such an existence, death seems to be a sweet release.