Police, Adjective
Romanian New Wave director Corneliu Porumboiu won two prizes in Cannes with this black comedy–a deadpan look into the mentality and excruciating bureaucracy of the police. With odd situations and bleak settings, Police, Adjective draws the portrait of a country in a state of paralysis.