Possession
A spiral staircase movie, a never-ending metaphysical game of cat-and-mouse, a moral aspiration to the Heavens, a “spotlight” on God, a scornful detective movie, a horror movie and frightful, high-octane baroque work—Possession is all of that at once.
Isabelle Adjani and Sam Neill square off in this legendary cult film from Polish visionary Andrzej Żuławski, a maddening psychological horror that explores, in bloody detail, the breakdown of a marriage. For her work, Adjani won the Best Actress prize at both Cannes and the Césars.