Priceless
On the Riviera with her elderly provider to celebrate her birthday, Irene slips down to the hotel bar when he falls asleep on her. She mistakes barman Jean for a well-healed guest and he encourages the deceit by taking her up to the Royal Suite for the night.
In the pâtisserie of French cinema, comedies don’t come more leisurely than this hit farce, which remixes Breakfast at Tiffany’s into a riviera caper and lets Audrey Tatou play naughty. It reminds us of nothing so much as the fluffy escapism of 30s screwball comedies—god knows we need them.