Pulp Fiction
A mysterious suitcase brings together the lives of two hit men, a down-on-his-luck boxer, a notorious gangster’s wife, and a pair of lovesick petty thieves in interlocking tales of crime and redemption in Los Angeles.
More than a movie, this is a generation-defining phenomenon; one of those to watch and rewatch, enjoying the pleasure of knowing the lines by heart. It might be among the best films of all time, and no one can deny that Vincent Vega & Mia Wallace make for one of the most iconic dancing couples ever.