Push Comes to Shove
An animated short in which two volunteers demonstrate the proper way to vent the aggressive feelings that one has for one’s fellow man from time to time. Calmly, quietly, and with as many power tools as possible.
This anarchically surreal study in violence from animation maestro Bill Plympton sees a pair of besuited, Gilbert & George-looking gents inflict increasing damage on each other’s person. A beautifully hand-drawn comic miniature, Push Comes to Shove gives new meaning to the word “punchline.”