Queen Margot
Catholic Margot, an heiress to the throne during the 16th century reign of King Charles IX, finds herself trapped in an arranged marriage amidst a religious war between Catholics and Protestants. She hopes to escape with her Protestant lover, but is imprisoned by her powerful and ruthless family.
Isabelle Adjani delivered one of her best performances in this Alexandre Dumas adaptation, which won the Jury Prize in Cannes after a tumultuous production. A passionate, Shakespearean epic set during the French Wars of Religion, Queen Margot is a resonant classic, resplendently restored.