Queen of Hearts
Successful lawyer Anne lives happily with her two daughters and her husband Peter. Yet when Gustav, Peter’s troubled teenage son from another relationship, comes to live with them, Anne forms an intimate bond with Gustav that jeopardizes her perfect life, one that will have devastating consequences.
Winner of the prestigious Audience Award at Sundance in 2019, this provocative domestic drama from Denmark echoes at once the self-reflexive nature of a Douglas Sirk melodrama and the slow-burning tension of a Hitchcockian thriller. A true filmmaking feat, starring actor-songwriter Trine Dyrholm.