Querelle
In the port of Brest, handsome Belgian sailor Querelle turns on his drug-smuggling accomplice and murders him. He then goes to a notorious brothel run by the eccentric Lysiane, who will lead him on a voyage of highly charged, violent homosexual self-discovery that will change him forever.
Querelle is Fassbinder’s last film, an English-language interpretation of Jean Genet, starring Jeanne Moreau in an otherwise male-only cast. Evoking the world of cruising, its homoerotic sexual tension and striking aesthetics make it an astonishing work and a cult classic in the LGBTQ+ pantheon.