Ran
After years of ruthless slaughter, warlord Hidetora Ichimonji divides his medieval kingdom among his three sons, seeking a peaceful retirement. However, his life descends into chaos as he is unable to escape the greed and corruption within his own family and the torment within his soul.
Is Kurosawa the greatest director ever? We’d be hard-pressed to argue. Some may prefer his earlier classics like Rashômon and Seven Samurai, but we adore this majestic epic, which re-purposes Shakespeare into an awesome feudal saga of tremendous spectacle, unforgettable in sight and sound.