Reality
Luciano is a charming and affable fishmonger whose unexpected and sudden obsession with being a contestant on the reality show Big Brother leads him down a rabbit hole of skewed perceptions and paranoia. So overcome by his dream of being on reality TV, Luciano’s reality spirals out of control.
The surprise winner of the 2012 Cannes Grand Prix, Matteo Garrone’s enigmatic follow-up to Gomorrah is no simple satire of reality TV, but something much stranger. This absurd comic nightmare looks at a country caught between the sweet life and the Pope. Somewhere out there, Buñuel is smiling.