Renata lives isolated with her husband and teenage daughter in rural Brazil. For her, fear and tension are common states to live in. However, the arrival of a stranger awakens her desires and between paranoia and conflict, she starts to see life differently.
Writers Ana Johann and Alana Rodrigues explore the gender dynamics of a family and a village in this piercing, suspenseful and original feature. Flirting with the supernatural, The Same Part of a Man opens a window onto toxic masculinity and how it impacts everything it touches.