Remember
Featuring a terrific late-career performance from Christopher Plummer, this revenge-thriller from Canadian auteur Atom Egoyan is threaded with a Hitchcockian vein of dark comedy. Vibrantly atmospheric, and with an array of serpentine plot twists, Remember is a sharply-scripted genre firecracker.