Rendez-vous
Nina arrives in Paris with dreams of becoming an actress and soon moves in with peep-show performer Quentin and estate agent Paulot. While Nina is attracted to the mysterious and disturbed Quentin, she dismisses Paulot’s advances. However, a tragic event will change all of their lives forever.
Luminous as a young actress whose light is dimmed by a string of toxic lovers, Juliette Binoche took Cannes by storm with her first leading role in André Téchiné’s erotic drama. The ferocity of her soon-to-be iconic gaze, which simmers with sensuality and vulnerability, signals the birth of a star.