Reservoir Dogs
Six criminals with pseudonyms, strangers to one another, are hired to carry out a diamond robbery. The heist is ambushed by police and the gang are forced to shoot their way out. At their warehouse rendezvous, the survivors, realizing that they were set up, try to find the traitor in their midst.
Quentin Tarantino took the Sundance Film Festival by storm with his instantly iconic debut. Freely riffing on Ringo Lam’s City on Fire, Reservoir Dogs pulls together an all-star ensemble for a loquacious, charismatically disreputable heist movie that wears its pop-cultural fetishism on its sleeve.