RoboCop
In a violent future in Old Detroit, murdered police officer Alex Murphy is resurrected as a powerful cyborg law enforcer. As he fights crime, he begins to recover memories of his past and seeks revenge on the gang who killed him.
Lampooning the law-and-order zeal of Reaganomics with giddy belligerence, this ultra-violent dystopian shoot-‘em-up reaches dizzying heights of satirical excess. Streaked with grisly irreverence, Paul Verhoeven’s first popular hit announced the provocateur’s invasion of the American multiplex.