Rocco and His Brothers
Joining the exodus of millions from Italy’s impoverished south, a matriarch and her sons move to Milan in search of a better life in the industrial north. But, as they inch up the social ladder, family bonds are shredded, and saintly Rocco’s love for a sex worker drives his brutish brother to crime.
A union of two titans of cinema: director Luchino Visconti and superstar Alain Delon! Echoing the glory days of Italian neorealism, Rocco catches both at their peak, creating an arthouse hit and an epic, timeless drama—presented here in its restored glory. Winner of the Special Jury Prize at Venice.