Room 666
In a small hotel room at the 1982 Cannes Film Festival, Wim Wenders initiates a survey among his colleagues about the future of cinema. Godard, Fassbinder, Spielberg, Antonioni, Herzog, and other filmmakers respond to Wenders’ question: “Is cinema a language about to get lost, an art about to die?”
From Godard to Antonioni, Herzog to Spielberg, Wim Wenders gathers the great and good of world cinema to ponder an existential question. Enlightening and hilarious, Room 666 considers the aesthetics of television, and asks whether its polluting effects will sound a death knell for the seventh art.