Rosalie
A haunting, minimalist short that mostly consists of a monologue to camera by the young Rosalie, on trial for the murder of her new-born infant.
In this breathtaking live-action short, Walerian Borowczyk turns a Guy de Maupassant story of abortion into a moving and still-relevant meditation on the risks some women have to take. At the center lies a stark monologue from Ligia—Boro’s then wife—who brings raw emotions to the fore.