During a nocturnal ride, a young woman and her lover come across a cross-section of Indian male society. What starts out as an attempt to escape descends into a journey through hell – from which no escape seems possible.
The first Indian film to win the prestigious Hivos Tiger Award at Rotterdam in 2017, S Durga poignantly holds a mirror to society’s hypocritical treatment of women. With an exceptional abstract style, this layered, Kerala-set thriller paints a lucid, universal picture of gender-based violence.