Saint Frances
Flailing thirty-something Bridget finally catches a break when she meets a nice guy and lands a much-needed job nannying the obstinate six-year-old Frances. However, an unwanted pregnancy introduces an unexpected complication. Amidst her personal issues, a reluctant friendship with Frances emerges.
Grounded by the honest attention to relationships so beloved in the films of Nicole Holofcener, Alex Thompson and Kelly O’Sullivan are endeared to messy reality in their down-to-earth debut. Agnostic about God and other men but committed to women’s stories, Saint Frances is a defiant heartwarmer.