Saint Laurent
Over a decade, spanning 1967 to 1976, the legendary French fashion designer Yves Saint Laurent enters an era of freedom. In a dark, hedonistic, and wildly creative time, the couturier moves through a string of ateliers and nightclubs whose centers of gravity all seem to realign around him.
Daring director Bertrand Bonello fashioned this stylish biopic of French designer YSL through episodic, period-detail perfection. Flaunting a starry cast with the late Gaspard Ulliel at its helm, Saint Laurent is an intoxicating ride through the performative artifice of fashion.