Saroyanland
A docu-drama depicting the life of acclaimed Armenian writer-dramatist William Saroyan (born in Fresno, California in 1908 to an Armenian family from Bitlis), Saroyanland focuses on the journey to Turkey and his hometown that the writer took in 1964 for the first time.
The Pulitzer-winning writer William Saroyan is never fully seen in this poetic reenactment of the journey to his parental hometown. However, his presence is tangible in reminiscences from his work, as he discovers a country with an open heart. A poignant road movie that ignites the imagination.