In first century Rome, two student friends, Encolpio and Ascilto, argue about ownership of the boy Gitone, divide their belongings and split up. We follow Encolpio through a series of adventures, where he is eventually reunited with Ascilto, and which culminates in a demi-god’s kidnapping.