Scenes with Beans
An extra-terrestrial arrives on a planet inhabited by beans and observes their daily lives, including a traffic accident, farming, a football match, and the launch of a spaceship.
In this ingenious stop-motion short, humble beans come alive, populating their own planet made from everyday household objects. As fish tins become race cars and candy boxes turn into skyscrapers, this delightfully bean-centric microcosm doubles as a whimsical parody of space-obsessed 1970s culture.