Scott Pilgrim vs. the World
Slacker Scott plays in the local garage band Sex Bob-Omb. One day he meets the girl of his dreams, delivery girl Ramona Flowers. But in order to win Ramona’s affection, he will have to defeat her seven deadly exes, video game style. An adaptation of the cult classic graphic novel.
Edgar Wright’s Scott Pilgrim vs. the World shines for its giddy style and sense of humor. His effervescent adaptation of Bryan Lee O’Malley’s graphic novels calls forth love, heartbreak, and melancholy that is enhanced rather than suffocated by extreme stylization. Great fun and emotionally true.