Seven Samurai
A sixteenth century farming village requests protection from the seven samurai against a horde of bandits who have warned they will return when the crops are ripe. A gripping three hour ride that inspired the Hollywood remake, The Magnificent Seven.
An iconic classic, and perhaps a prototype of the modern blockbuster: with stylish set pieces and action sequences epic in scale, an intricate narrative that demands repeat viewings, and a compelling central relationship between its samurai and the villagers they are assigned to protect.