Seven Years in May
Seven years ago, one night in May, Rafael was abducted and brutalized by the police. He fled without looking back—from that moment on living as though that night never ended. One evening, around a campfire, Rafael recounts his story to a stranger who had a similar experience.
Affonso Uchôa’s follow-up to the great Araby, which he co-directed, is a fierce indictment of police violence. His new film catches up with a displaced victim and listens to his story—a lived, personal experience—with profound compassion. A devastating finale evokes resistance in the face of death.