sex, lies and videotape
Ann, a frustrated wife, enters into counseling due to a troubled marriage. Unbeknownst to her, her husband John has begun an affair with her sister. When John’s best friend Graham arrives, his penchant for interviewing women about their sex lives forever changes John and Ann’s rocky marriage.
Steven Soderbergh’s thrilling debut is a reminder of just how bracing indie films can be. A taut chamber piece on voyeurism, sexual obsession, and deceit—starring James Spader & Andie MacDowell—the film won him the Palme d’Or aged only 26, changing the face of American indie cinema in the process.