Shadows Formless
A film trapped between two monologues. A lonely and abandoned wife’s fantasy comes to life when the paramour she invokes springs forth and transforms her reality. Shadows Formless is an interpretation of the Malayalam novella Pandavpuram by the distinguished novelist Setumadhavan from Kerala.
A striking DIY feature with shades of Antonioni, Ashish Avikunthak’s debut is a playful and unnerving study in subjectivity and unreliable narration. With its meticulous tableaux and uncanny sound design, Shadows Formless marked the arrival of a prodigious talent in experimental Bengali cinema.