Shadows of Forgotten Ancestors
In the Carpathian Mountains of 19th-century Ukraine, love, hate, life and death among the Hutsul people are as they’ve been since time began. Ivan is drawn to Marichka, the beautiful young daughter of the man who killed his father. But fate tragically decrees that the two lovers will remain apart.
This masterpiece is an unjustly under-viewed classic of Soviet cinema. Driven by wild, almost hallucinatory visuals, the film moves with the force of a runaway train, but never does its style overwhelm the story at its heart: a haunting tale of unfulfilled love.