Shanghai
A political activist is killed in an Indian city gearing up for elections. A lone girl believes it to be a murder. A porn film maker claims to have proof that will bring the government down, so a high ranking bureaucrat is brought in by the government for damage control.
This knife-edged political thriller from director Dibakar Banerjee offers an eerily prescient analysis of the socio-political state of contemporary Indian society. Based on the controversial ’60s Greek novel Z, the film tells a dramatically taut and astute tale of corruption and crime in India.