She Doesn’t Want to Sleep Alone
Amanda has a problem, if she is alone, she can’t sleep. Her days pass in a calm, orderly fashion; she fills her nights with lovers that help her pass the hours.
This painfully intimate film tells the true story of director Natalia Beristáin’s relationship with her suffering grandmother Dolores. Narrating a shared experience of loneliness, it explores the destructiveness of Alzheimer’s and the emotional crutches we use to avoid confronting ourselves.