Shirley Adams
Produced by Roland Emmerich, this sobering debut from Oliver Hermanus (The History of Sound) reveals the hidden trauma inflicted by gang violence. Nervy, jagged camerawork evinces the spiraling inner world of a grieving mother, whose turmoil embodies the plight of working-class South Africans.