Shool
Inspector Samar is transferred to Motihari due to his honesty. He soon earns the wrath of a corrupt politician, Bachchu Yadav, who gradually becomes a threat to him and his family.
A slick crime drama, debutant filmmaker Eeshwar Nivas’s Shool offers a sharp insight into the horrifying politician-criminal nexus of hinterland India. Manoj Bajpayee delivers a restrained performance as the honest police officer struggling within an incredibly corrupt system.