In a forest just outside Lisbon, Dan, a young Venezuelan man, forages for magic mushrooms. Back in the city, he prepares the mushrooms before distributing them across Lisbon to those who need them the most—using carrier pigeons as his secret delivery service.
All fungi are fascinating—but some more than others. This soothing short shows that collecting, sharing, and using magic mushrooms can be delicate acts of care. Softly psychedelic images, playful in-camera effects, and intimate voice-over combine in a humble perspective on man’s place in the world.