Shut Up and Play the Piano
The son of Hungarian Jews who fled to Canada during the war, Grammy-winning musician Chilly Gonzales inspired and collaborated with the likes of Daft Punk and Drake. Converging between rap, electro and chamber music, the eccentric entertainer invited himself into the ivory tower of classical music.
Proving as outrageous and entertaining as its subject, Philipp Jedicke’s documentary follows the unpredictable career of one Chilly Gonzales—prankster, pianist, self-proclaimed genius—and features interviews with Gonzales’s friends and collaborators, including Jarvis Cocker, Feist, and Peaches!