Sibérie
Art actually is life in Sibérie, the confronting and unflinchingly honest new film from actor-director Joana Preiss. As Preiss and her lover, director Bruno Dumont, embark on a train journey across the Trans-Siberian Railway, they bring along two video cameras to document their travels.
After starring in the films of Christophe Honoré and Olivier Assayas, Joana Preiss directed this visceral debut feature. Documenting an emotional journey with her then-lover Bruno Dumont, this raw, personal film challenges the limits of romantic secrecy and the lines between fiction and documentary.