Sibyl
Lacking inspiration for her new novel, psychotherapist Sibyl borrows source material from the life of her newest patient Margot, a young actor wrapped up in a dramatic affair with her co-star, Igor. Becoming further enmeshed in Margot’s life, Sibyl starts to blur fiction with reality.
In Justine Triet’s Sibyl—starring Gaspard Ulliel, Virginie Efira and Sandra Hüller—chaos equates to delight and the ethically wrong is exhilarating. Psychoanalysis and cinema come together in a thrillingly erotic and perilous game blurring fiction and reality, dizzyingly escaping any classification.